Ett bibliotek fullt av studenter, lodisar och volontarer

Studenter : Att sitta pa biblioteket har sin charm. Pa ena delen av biblioteket finns studentdatorerna. Alltid fullt av studenter men det som forundrar mig ar aldern pa dessa studenter. Det kanns som att halften av dessa "studenter" kan ga in gratis pa Liseberg. 140 cm langa och har ett babyface utan dess like...

Nu kommer vi till min sida av biblioteket. Sidan av biblioteket som alla far lov att anvanda.

Lodisarna : Med ovanstaende textrad vill jag inte pasta att alla som sitter pa denna sida ar lodisar men det skulle ju inte skada att kolla sig i spegeln for dom. Mitt emot mig sitter en gubbe med en gul smutsig jacka. Skulle val upskatta att den ar fran sent 80-tal och vardet pa jackan kanske ar 25 riksdaler. Det skulle kunna vara Knut Knutsson fran antikrundan som skriver marker jag nu. Gubben har vitt har och vitt skabbigt skagg. Jag skulle inte stort mig pa denne herre om det inte var for hans sjungande och pratande med sig sjalv. Det som gor saken varre ar att detta ar andra gangen han har satt sig mitt emot mig pa en vecka. Gubben vet val inte hur hogt han later nar han har stora horlurar som troligen blockar ljudet utifran. Otroligt storande!

Snett bakom mig sitter en annan lodis ocksa han med skabbigt har och skagg. Ocksa han med horlurar som blockar ljudet utifran. Ocksa han med en jacka fran sent 80-tal. Han gor inte lika mycket ljud ifran sig som gula-jackan-gubben men han spelar luftgitarr. Det ar inte i 2 minuter han spelar luftgitarr utan han haller pa i 10 minuter, kollar sig omkring, skrattar en aning och sedan borjar spelandet av denna icke-existerande gitarr igen. han anvander nagon sorts webkamera. Kanske far han feedback av sin polare...

Volontarer : Man hittar alltid en annan volontar har i biblioteket. Ganska behagligt. Just nu har jag Paul (den flaniga hollandaren) bredvid mig. Pa andra sidan bordet sitter en fransk tjej. den franska tjejen som Anton storde sig pa nar hon tvattade sina skor med varan enda diskborste...

Har i biblioteket samlas mycket olikt folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0