New York

Efter en otroligt lång natt sitter vi nu halvdöda på ett hostel i harlem. Vi är alltså klara med volontärandet i flagstaff. På tal om flaggan så har vi glömt att nämna en ganska stor del av vårat flagstaff-liv: musiken! Under tre månader har vi nämligen matats med en för oss tidigare okänd genre: bluegrass. Jag antar att ni inte heller känner till denna musik, så jag råder er att kolla upp den på Youtube eller spotify. Det kändaste bandet är förmodligen trampled by turtles ( jag reserverar mig för eventuell felstavning). Men hursomhelst är vi alltså i new york nu. Här ska vi spendera vår sista vecka i staterna innan vi åker hem till den gamle Trollhättan. På schemat står turistande, turistande och möjligen ytterligare lite turistande. eftersom vi ersatte nattens skønhetssømn med flygande ær det dags att schlagga nu. (danska bokstæver ær roliga). Have it!

Kommentarer
Postat av: D

Bluegrass, är inte det banjo med lite countrystil?

2010-11-28 @ 21:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0