Den basta dagen i vara liv!

12629 Riverside dr, CA 91607. Inga traffar. Fan. Jag testar igen. Hjartat bankar stenhart av forvantning. En traff. Yes. Handsvetten gor gpsen hal. Ska det har bli den basta dagen i mitt liv? Tanken ar kittlande, men jag forsoker halla fotterna pa jorden. Inte ta ut nagot i forskott. Nagonstans i bakgrunden hor jag den platiga datorrosten. Ska detta fungera? Kanns som jag har svalt 100 kg is. Kallt. Gps-rosten pastar att det endast ar hundra meter kvar. Pa vanster sida ska det vara. Jag flamtar. Sneglar snett framat at vanster. Ar det...? Det maste vara... Det ar... SACRED HEART!!! Hjartat gor dubbla volter. Jag borjar skratta. Okontrollerat. Jag kan se att Anton kanner samma sak. Vi springer ur bilen sa fort den stannat. Helig mark. Vi kanner magin i marken. I traden. I SJUKHUSET! Men vi vill ta oss runt. Vi kan namligen bara se baksidan. Vi borjar instinktivt leta efter en vag runt den magnifika byggnaden. Staket. Fan. Vi hoppar over. Gar krampartat lagst nagon uttorkad back. Trad. Vi ser dock igenom. Javisst. Tararna branner bakom ogonlocken. Ytterligare ett staket. Nagot hogre. Inget som stoppar oss. En duns. Vi ar framme. Vallfardens mal. Kameran kommer till anvandning. Oja! Vi kikar in. Tant!? Var det tant nar vi kom? Dags att dra. det var den basta dagen i vara liv. 

Det har ar sjalvklart en kryddad story. Men karnan ar sann. For er som inte kanner till Sacred Heart sa ar det sjukhuset som TV-serien Scrubs utspelas i. Alltsa helig mark.

Kommentarer
Postat av: vister

ni är ju inte nådigt bögiga.

2010-11-15 @ 11:08:53
Postat av: fry

fyfan vad ballt! står det kvar alltså.. gör de något i det nu eller står det bara där för att världens bästa serie spelades in där?

2010-12-24 @ 07:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0